Консультація для вихователів
«Релаксація - допомога в зміцнені і збережені СОЦІАЛЬНОГО здоров'я дітей»
Вправи и техніки релаксації для дітей дошкільного віку
Дорослі, Які вважають життя дошкільнят простий и безхмарнім, серйозно недооцінюють рівень НАВАНТАЖЕННЯ, ласка лягає на дитячий організм у фізічному и емоційному плане. ОБСЯГИ информации, отріманої всього за один день, здатно спровокуваті серйозний стрес, вісь чому правильна Релаксація для дітей є одним з обов'язкових пунктів у розпорядку дня.
Всього кілька хвилин цікавіх, простих и ефективних зайнятості забезпечать Малюку гарний настрій, піднімуть рівень его інтелекту, знізять ризики нервово зріву. Діти Ще не здатні самостійно зніматі накопічівся стрес, Який поступово накопічується и требует виходом. Если активний и доброзичлива карапуз ставши Швидко втомлюватіся, Втрата Інтерес до Улюблених зайнятості, мучитися від безсоння и начинает вередуваті без причини, та патенти, терміново підібраті для него Оптимальний варіант релаксації.
Особливості м'язової и діхальної технік релаксації
Незалежності від типу вікорістовуваніх вправо, для дітей дошкільного віку всі заняття повінні проводитись у форматі гри. Дії, спрямовані на розслабленими м'язів, краще Проводити безпосередно перед тихою Годін. Це дозволіті погасіті Рухів Активність дитини і поліпшіті якість сну. Діхальну техніку можна використовуват в будь-Якій обстановці, КОЖЕН раз, коли здається, що дитина НЕ може самостійно заспокоїтіся після перегляду цікавої передачі або актівної гри.
У вікорістанні прійомів релаксації важліво Дотримуватись техніки поетапна переходу в стан розслабленості. Вправи рекомендується Виконувати у супроводі приємної, спокійної музики.
1 етап
Ляжте Зручне і розслабітіся.
2 етап
Відчуті і «озірнутіся» все своє Тіло думкою, віклікаючі Відчуття тепла, і послідовно «Озірнувшісь» всі його частини: голову, руки, ноги, тулуб. Бажано при цьом закрити очі.
3 етап
Відчуття Приємного тепла, задоволення, Спок, комфорту від розслабленого тіла.
Вступна частина перед шкірніх настроєм
Діти лягають на хорт, влаштовуються зручніше. Руки вітягнуті уздовж Тулуба, розслаблені. Ноги Прямі, Які НЕ схрещені. Грає тиха спокійна музика.
С.П. «Брікатіся зручніше. Закрійте очі. Діхаємо спокійно і Рівно. Дамо наших ніг і рук відпочіті, вітягнемо і розслабімо їх. Давайте помовчімо і пріслухаємося до звуків навколо себе (пауза). Пріслухайтеся до вашого Подих (пауза). Дихання рівне і Спокійне. Дозвольте своєму тілу розслабітіся і відпочіті (пауза). Послухайте, що я хочу вам розповісті: ... »
М'язова Релаксація. Може передбачаті проведення масажу або безпосередно самостійні Дії малюка. Завдяк багаторічнімі спостереження вченого вдалося довести, що м'язові волокна, що знаходяться в тонусі, что НЕ дозволяють повноцінно займатіся розумово діяльністю. Прості і Доступні Вправи забезпечують швидке розслабленого мускулатури, при цьом наявність спеціального інвентарю НЕ завжди обов'язково. Хороший ефект досягається Шляхом стіскання і розтіснення кулачків, напруги і розслабленості м'язів живота.
Діхальні праворуч. Правильне проведення комплексу ЗАХОДІВ дозволяє домогтися Зміни складу крові у дитини дошкільного віку, що і віробляті до його заспокоєнню. Глибокий вдіх НЕ тільки насічує кров кисня, а й спріяє відволіканню малюка від трівожної думок, об'єкта Порушення. На тлі зниженя рівня адреналіну відбувається повне розслабленості і заспокоєння. Оптимальним варіантом для проведення маніпуляції стані тиха кімната, але при бажанні Прийоми підходу можна використовуват в спокійному парку, на пустельній Дитячий майданчик. Всього 10 хвилин простих вправо у певній послідовності дозволяті повернути дитині ясність мислення, ВІН знову зможу спрійматі нову інформацію. Цей же підхід дозволіті швідше заспокоїті дитину перед сном або тихою Годін.
Релаксаційні настрої для дітей дошкільного віку
"Повітряні кульки"
Уявіть Собі, що всі ви - повітряні кульки, дуже гарні і веселі. Вас надувають і ві стаєте все легше і легше. Все ваше Тіло стає легким, невагомім. І ручки легенькі, і ніжки стали Легкі, Легкі. Повітряні кульки піднімаються все віщє і віщє. Дує теплий ласкавий вітерець, ВІН ніжно обдуває шкірніх кульку (пауза - погладжування дітей). Обдуває кульку, песто кульку. Вам легко, спокійно. Ві летите туди, куди ДМЕ ласкавий вітерець. Альо вісь прийшла пора повертатіся додому. Ві знову в Цій кімнаті. Потягніться і на рахунок «три» відкрійте очі. Посміхніться життя без кульці.
"Хмари"
Уявіть Собі теплий літній вечір. Ві лежите на траві і дивитеся на пропліваючі в небі хмари - Такі білі, Великі, пухнасті хмари в Блакитному небі. Навколо все тихо і спокійно, вам тепло і затишно. З шкірніх Подих і відіхом ви почінаєте Повільно і плавно підніматіся в Повітря, все віщє і віщє, до самих хмар. Ваші ручки Легкі, Легкі, Ваші ніжки Легкі, все ваше Тіло стає легким, як хмаринка. Від ві підпліваєте до найбільшої і пухнастої, до найкрасівішої хмарки на небі. Ближче й Ближче. І від ві Вже лежите на Цій хмарі, відчуваєте, як вона ніжно гладіті вас, це Пухнаста і ніжна хмарка (пауза - погладжування дітей). Гладіті вітерець, погладжує вітерець. Вам добро і приємно. Ві розслаблені і спокійні.Альо вісь хмарка опустила вас на галявінку. Посміхніться життя без хмарінці. Потягніться і на рахунок «три» відкрійте очі. Ві добро відпочілі на хмарінці.
"Ледарі"
Сьогодні мої діти багато Займаюсь, Граля і напевно втому. Я пропоную вам трохи полінуватіся. Уявіть Собі, що ві - ледарі і вівалюєтеся на м'яких, м'яко кілімі. Навколо тихо і спокійно, ви діхаєте легко і вільно. Відчуття Приємного Спок і відпочинку охоплює все ваше Тіло. Ві спокійно відпочіваєте, ви лінуєтеся. Відпочивають Ваші ручки, відпочивають Ваші ніжки (пауза - погладжування дітей). Відпочивають ручки у (ім'я дитини), відпочивають ніжки у (ім'я дитини). Пріємне тепло охоплює все ваше Тіло, вам лінькі ворушітіся, вам приємно. Ваше дихання абсолютно спокійно. Ваші руки, ноги, все Тіло розслабленого. Почуття Приємного Спок наповнює вас зсередини. Ві відпочіваєте, ви лінуєтеся.Приємна лінь розлівається по всьому тілу. Ві насолоджуєтеся повну спокоєм і відпочінком, Який приносити вам сили і гарний настрій. Потягніться, скиньте з себе лінь і на рахунок «три» відкрійте очі. Ві відчуваєте себе добре, ви гарно відпочілі, у вас Бадьорого настрій.
"Водоспад"
Уявіть Собі, що ві стоїте біля водоспаду. Чудовий день, блакитне небо, теплі сонце. Гірське Повітря свіже і пріємне. Вам діхається легко і вільно. Альо водоспад наш Незвичайна, замість води в ньом падає м'який білий світ. Уявіть Собі, що ві стоїте під ЦІМ Водоспад і Відчуйте, як цею прекрасний білий світ струмує по вашій Голові. Ві відчуваєте, як ВІН ллється по чолу, потім по Обличчя, по шії (ім'я дитини). Білий світ тече по плечах (ім'я дитини), допомагає Їм діва м'якими і розслабленими (пауза - погладжування дітей). А ніжне світло тече далі по грудях у (ім'я дитини), по животу у (ім'я дитини). Нехай світло гладіті Ваші ручки, пальчики.Світло тече і по ногах і ві відчуваєте, як Тіло стає м'якше і ві розслабляєтеся. Цей дивовижний водоспад з білого світла обтікає все ваше Тіло. Ві відчуваєте себе абсолютно спокійно, і з шкірніх Подих ви все сільніше розслабляєтеся. А тепер потягніться і на рахунок «три» відкрійте очі. Чарівний світ наповнів вас свіжімі силами та енергією.
Релаксаційні праворуч, щоб дітей для зняття напруги
з м'язів Тулуба, рук, ніг
"Спляча кошеня"
Уявіть Собі, що ві веселі кошенята. Кошенята ходять, вігінають спинку, махають хвостиком. Альо від кошенята Втома (пауза), почали позіхаті, лягають на килимок і засінають. У кошенят рівномірно піднімаються й опускаються животики, смород спокійно діхають (повторити 2 - 3 рази).
"Шишки"
Уявіть Собі, що ві - ведмежата і з вами грає мама - ведмедиця. Вона кідає вам шишки. Ві їх ловите і з силою стіскаєте в лапах. Альо вісь ведмежата Втома і кидають свої лапки вздовж тіла - лапки відпочивають. А мама - ведмедиця знову кідає шишки ведмежата (повторити 2 - 3 рази).
"Холодно - жарко"
Уявіть Собі, що ві граєте на сонячній галявіні. Раптена подув холодний вітер. Вам стало холодно, ви змерзла, обхопілі Собі руками, голову притиснули до рук - грієтеся. Зігріліся, Розслабся (пауза). Альо ось і знову подув холодний вітер. (Повторити 2-3 рази).
"Сонечко і хмарка"
Уявіть Собі, що ві засмагаєте на сонечку. Альо вісь сонце зайшла за хмаринки, стало холодно - всі зціпивши в грудочку щоб зігрітіся (затріматі дихання). Сонечко Вийшла з-за хмаринки, стало жарко - всі Розслабся (на відосі). Повторити 2 - 3 рази.
"Коштовність"
Уявіть Собі, що ві трімаєте в кулачках Щось дуже цінне, дорозі для вас і хтось хоче у вас це відняті. Ві стіскаєте кулачки всі міцніше і міцніше (пауза) ще міцніше, Вже побілілі кісточкі, кісті почінають тремтіті (пауза). Альо вісь ВІН Пішов, а ви розтіскайте свої кулачки, пальці стають розслабленими, кісті рук спокійно лежать на колінах (пауза) смород відпочивають. (Повторити 2-3 рази).
"Гра з піском"
Уявіть Собі, що ві сидите на березі моря. Наберіть в руки пісок (на вдосі). Сильно стіснувші пальці в кулак, утріматі пісок в руках (затримка дихання). Посіпаті коліна піском, поступово розкріваючі кісті і пальці. Впустіті безсіло ручки вздовж тіла, лінь рухаті Важко руками (повторити 2-3 рази).
"Мураха"
Уявіть Собі, що ві сидите на галявінці, ласкаво Гріє сонечко. На пальці ніг заліз Мураха. З силою натягнуті шкарпетки на себе, ноги напружені, Прямі. Пріслухаймося, на якому пальці сидить Мураха (затримка дихання). Скінемо мурашку з ніг (на відосі). Шкарпетки йдут вниз - в сторону, розслабіті ноги: ноги відпочивають (повторити 2-3 рази).
Релаксаційні праворуч, щоб зняття напруги з м'язів обличчя
"Усмішка"
Уявіть Собі, що ві бачите перед собою на малюнку гарне сонечко, рот якого розплівся в шірокій посмішці. Посміхайтеся у відповідь сонечку і Відчуйте, як посмішка переходіті у Ваші ручки, доходіті до долонь. Зробіть це ще раз і Спробуйте посміхнутіся Ширшов. Розтягуються Ваші губи, напружуються м'язи щік (пауза). Диха і посміхайтеся (пауза), Ваші ручки і Долоньки наповнюються усміхненої силою сонечка (повторити 2-3 рази).
"Сонячний зайчик"
Уявіть Собі, що сонячний зайчик зазирнув вам в очі. Закрійте їх. ВІН побіг далі по Обличчя. Ніжно погладьте його долоні: на лобі, на носі, на рота, на щічках, на підборідді. Погладжуйте акуратно, Щоб не злякаті, голову, шию, животик, руки, ноги. ВІН забрався за пазуху - погладьте його і там. ВІН НЕ бешкетник - ВІН ловити і песто вас, а ви погладьте його і подружітіся з ним (повторити 2-3 рази).
"Бджілка"
Уявіть Собі теплий, літній день. Підставте сонечку ваше обличчя, підборіддя теж загоряє (розтиснути губи і зуби на вдосі). Летить бджілка, збирається сісті комусь на язика. Міцно закрити рот (затримка дихання). Проганяючі бджілку можна енергійно рухаті губами. Бджілка полетіла. Злегка Відкрити рот, полеглі відіхнуті Повітря (повторити 2-3 рази).
"Метелик"
Уявіть Собі теплий, літній день. Ваше обличчя засмагає, носик теж загоряє - підставте ніс сонце, ротик напіввідкрітій. Летить метелик, вібірає, на чий ніс сісті. Зморщіті ніс, підняті верхню губу догори, рот Залишити напіввідкрітім (затримка дихання). Проганяючі метелика можна енергійно рухаті носом. Метелик полетів. Розслабіті м'язи губ і носа (на відосі) (повторити 2-3 рази).
"Гойдалка"
Уявіть Собі теплий, літній день. Ваше обличчя засмагає, Ласкавий сонечко гладіті вас (м'язи обличчя розслаблені). Альо вісь летить метелик сідає до вас на брови. ВІН хоче погойдатіся як на гойдалку. Нехай метелик гойдається на гойдалку. Рухаті брови вгору - вниз. Метелик відлетів, а сонечко прігріває (розслабленого м'язів обличчя) (повторити 2-3 рази).
Консультація для вихователів
Організація процесса
соціальної адаптації
дітей в дитячому закладі.
Питання относительно соціальної адаптації дітей до ДНЗ всегда Займаюсь в дошкільній педагогіці провідне місце. Особлівої актуальності це питання набуває з 2013 року, коли відбуваються Важливі Зміни в структурі дошкільної освіти.
Проаналізовано основні Інститути соціалізації дітей раннього віку, описано процес соціальної адаптації малюків, висвітлено педагогічні погляди Януша Корчака на соціальну адаптацію та актуалізовано їх відповідно до викликів сучасного Суспільства. Ключові слова: соціальна адаптація, Ранній вік, інститут соціалізації, особістісне зростання, синдром дефіціту уваги, гіперактивність, соціальна депрівація. У статті проаналізовано основні інститути соціалізації дітей раннього віку, описаний процес соціальної адаптації дітей, відображені педагогічні погляди Януша Корчака на соціальну адаптацію та актуалізовані відповідно до запитів сучасного суспільства.
Особлівої актуальності проблема соціальної адаптації дитини Набуль в условиях глобалізації та інформатізації Суспільства, коли поряд з еволюційнімі процесами з'явилась проблема ціннісніх орієнтірів. Реалії сучасності ставлять перед нінішнімі дітьми та їх батьками Нові й СКЛАДНІ вимоги относительно соціалізації нового поколения. Соціальна адаптація, як частина процесса соціалізації, є складним процесом прістосування маленької особистості до Нових, ще зовсім НЕ знайомиться їй умів навколішньої дійсності. Дослідження ПЕРІОДУ соціальної адаптації у раннього віці є дуже важлівім Аджея дает можлівість здійсніті перевірку соціально-психологічної подготовки дитини до Подальшого ее становлення и розвитку в мире, что Постійно змінюється. Отже, Актуальність даної статті зумовлена необхідністю поиска новой методики соціальної адаптації дітей раннього віку в сучасности інформаційному суспільстві. Проблема соціальної адаптації широко и багатогранно представлена у дослідженнях багатьох учених, зокрема: Г.Балла, Б.Вульфова, Д.Кона, М.Лещенко, А.Мудрік, В.Мушінського, О.Чоботько та ін. Дослідженню особливо ПЕРІОДУ раннього віку дітей у педагогічній науке пріділено значний Рамус науковців, среди якіх праці: Аксаріної Н., Бачинського П., Бєлєнької Г., Бретт Д., Гордона Д., Гураш Л., Гурковської Г., Денисюк Д., Доман Г., Козлова С., Лісіної М., Лупан С., Павлова Л., Пентлі Е., Спока Б., Томас Е., Шафер Е., Щелованова М. та ін. Метою даної статті є теоретичний аналіз поглядів Януша Корчака на соціальну адаптацію дитини та їх актуалізація відповідно до вимог сучасного Суспільства.
Суспільство кінця ХХ - качана ХХІ століття Прийнято вважаті інформаційнім. З'явилися Нових інформаційних технологій, зумов 214 перерозподіл педагогічних акцентів у віхованні. Технологізація сучасного побуту все более вітісняє один з найважлівішіх ЗАСОБІВ виховання - безпосереднє спілкування батьків з дітьми. Таке нерівноцінне заміщення у раннього віці может буті особливо шкідлівім, Аджея успішність адаптації маленької особистості, у Першу Черга, покладах від актівної позіції дорослих. Ранній вік характерізується наявністю криз у особістісному зростанні дитини, что спрічіняється Виникнення суперечностей между Прагнення и можливости немовляти. Дитина є вже достаточно доросли для того, щоб вірізняті собі з-поміж других. Вона начинает активно апробовуваті різноманітні соціальні роли, что формує уміння та навички, необхідні для самостійного життя. Основною базою запуску цього механізму є здобуття информации та активна участь у ньом дорослих. Чільне місце у контексті даної проблеми посідають наукові погляди видатних польського педагога, дитячого лікаря, письменника, гуманіста Януша Корчака. Ним Було розроблено педагогічну концепцію, підстав на гуманізмі, любові та повазі до дітей.
Розглядаючи
кожну дитину не просто як об’єкт педагогічного впливу, а як окремий унікальний
світ з безліччю потенційних можливостей, Корчак підкреслював, що не потрібно
формувати з дітей одноманітні елементи суспільства, як і заохочувати анархічні
прояви егоїзму. Необхідно створити такі умови для сприйняття цілісної
реальності, коли кожна особистість пов’язана з іншими. Мова йде про розвиток
вродженого людського потенціалу, котрий діти проявляють з раннього дитинства.
Таким є гармонізований процес соціальної адаптації, коли дитині не заважають
вчитися, взаємодіяти, помилятися, виправляти помилки, встановлювати контакти,
просто любити, одночасно надаючи необхідну інформацію для успішного
особистісного зростання.
Проблему соціальної адаптації дітей у раннього дітінстві частково погліблюють Психофізіологічні Особливості цього віку. Фізіологічно у цею период, что охоплює віковій проміжок від 1-го до 3-х років, відбувається Блокування актівності правої півкулі мозком. Активність правої півкулі притаманна усім людям від народження, вона орієнтована на сприйняттів багатовімірного простору, формирование у свідомості людини єдиної, цілісної картини світу. Однако, починаючі з раннього дитинства, ее Активність блокується усім виховного процесу, оскількі характер впліву на дітей їхньої правої півкулі НЕ спріймається доросли людьми з активною лівою півкулею [4, С. 8].
З психологічної точки зору, кардінальні превращение відбуваються у віщій нервовій сістемі та поведінці. Дитина проявляє упертість, негатівізм, протест, знецінення дорослих, что є прямим свідченням ее бажання самостійно апробовуваті свои возможности у жіттєвому пространстве. До Всього ж, у сучасности глобалізованому мире, де Постійно відбувається прискореного життя, малюки часто ма ють ознака імпульсівності та гіперактівності. У педагогічно НЕ озброєніх батьків така поведінка іноді віклікає підозру в порушенні псіхофізіологічного розвитку. Почінається Посилення виховання та поиск педагогічних пробілів. Часто у таких випадка дітям встановлюються медичні Діагнози, и что страшніше - почінається лікування психотропними препаратами. Сьогодні, шіроковжіваною є практика лікування у дітей так званні СДУ (синдром дефіціту уваги) та СДУГ (синдром дефіціту уваги з гіперактівністю). Причини такой поведінкі сучасні досліднікі часто пов'язують з високим рівнем інформатізації Суспільства та, як наслідок, перенасіченням нефільтрованою інформацією чутлівій дитячий мозок.
Однако, часто Такі синдроми проявляються через банальне бажання дитини буті почути у своєму незреалізованому мире, відчуваті батьківську любов, віклікаті повагу. Януш Корчак такоже опісує такий випадок у Наступний епізоді: «Я знаю одного хлопчика, у него БУВ хворий брат. Дивовижна булу хвороба. Даже батькам здавалось, что ВІН просто Неслухняний, невіхованій, свавільній. Ходив, їв, спав, як усі, только ні 215 хвилинки НЕ МІГ всидіти на місці и все брав, вистачає, псував. Если ВІН чогось Хотів, а Йому це собі не дозволяли, ВІН падав на підлогу, били по ній ногами, плювався, кусався и кричав так голосно, что раз даже поліцейський прийшов: думав, что хлопчика б'ють, а над дітьми знущатіся забороняється. Тільки тоді батьки віклікалі лікарів »[3, С. 211].
Корчак наголошує на псіхологічному аспекті проблеми - батьків часто сердити, что дитина посягає на їх спокій, налаштовує проти себе, руйнує звички, віднімає час и думки. Дитина сігналізує про шлюб уваги, коли провокує смуту, Аджея це помітно и довше залішається у пам'яті. Наші дослідження свідчать, что сучасні батьки Досить часто вітрачають вільний час не на спілкування з дітьми, а на відпочинок. Альтернативою Дитячій самотності стали інформаційні технології та носії информации, что поступово перебірають на собі виховні Функції. Шукаючи Щось, что поможет найти собі - діти загліблюються у віртуальний світ «живих екранів». Однако, ні один Винахід технічного прогресу НЕ может замініті дитині батьків. Необходимость батьківської любові та уваги у процесі соціальної адаптації Яскрава ілюструє явіще «соціальної депривації» (нестача соціальної, емоційної, сенсорної стімуляції розвитку дитини). Воно детермінується як наслідок впліву соціальної ізоляції на розвиток свідомості дитини. Прикладом такого впліву є характеристика дітей, Які віховувалісь у суспільніх закладах опікі. На Відміну Від дітей, Які зростають у сім'ї, діти-сироти характеризуються порушеннях фізічного та псіхічного розвитку, здібностей, відставанням у навчанні, некомунікабельністю, низька інтелектом, агресівністю, апатією, дивною поведінкою в цілому. Вихованці дитячих закладів страждають від браку персоніфікованіх, спрямованостей на розвиток їх індівідуального життя контактів. Обійми, прігортання, можлівість торкати до тела доросли, спілкування віявляються такими ж важлівімі, як Повітря та їжа [5, С. 144]. Прикладом такого впліву є характеристика дітей, Які віховувалісь у суспільніх закладах опікі. На Відміну Від дітей, Які зростають у сім'ї, діти-сироти характеризуються порушеннях фізічного та псіхічного розвитку, здібностей, відставанням у навчанні, некомунікабельністю, низька інтелектом, агресівністю, апатією, дивною поведінкою в цілому. Вихованці дитячих закладів страждають від браку персоніфікованіх, спрямованостей на розвиток їх індівідуального життя контактів. Обійми, прігортання, можлівість торкати до тела доросли, спілкування віявляються такими ж важлівімі, як Повітря та їжа [5, С. 144]. Прикладом такого впліву є характеристика дітей, Які віховувалісь у суспільніх закладах опікі. На Відміну Від дітей, Які зростають у сім'ї, діти-сироти характеризуються порушеннях фізічного та псіхічного розвитку, здібностей, відставанням у навчанні, некомунікабельністю, низька інтелектом, агресівністю, апатією, дивною поведінкою в цілому. Вихованці дитячих закладів страждають від браку персоніфікованіх, спрямованостей на розвиток їх індівідуального життя контактів. Обійми, прігортання, можлівість торкати до тела доросли, спілкування віявляються такими ж важлівімі, як Повітря та їжа [5, С. 144]. некомунікабельністю, низька інтелектом, агресівністю, апатією, дивною поведінкою в цілому. Вихованці дитячих закладів страждають від браку персоніфікованіх, спрямованостей на розвиток їх індівідуального життя контактів. Обійми, прігортання, можлівість торкати до тела доросли, спілкування віявляються такими ж важлівімі, як Повітря та їжа [5, С. 144]. некомунікабельністю, низька інтелектом, агресівністю, апатією, дивною поведінкою в цілому. Вихованці дитячих закладів страждають від браку персоніфікованіх, спрямованостей на розвиток їх індівідуального життя контактів. Обійми, прігортання, можлівість торкати до тела доросли, спілкування віявляються такими ж важлівімі, як Повітря та їжа [5, С. 144].
Основним інститутом соціалізації у период раннього віку є сім'я. Нажаль, шалений ритм сучасного життя часто вже не залішає достаточно годині доросли на спілкування з дітьми. Більшу ж часть годині Малюку необходимо Проводити з матір'ю - вона відіграє основоположну роль у процесі его соціальної адаптації. Мати має вищу владу, может дозволіті або забороніті, вона вірішує чим зайнятий и куди піті, формує уявлення про добро и погане. Мама всегда поруч вдома, спостерігає за іграми на Дитячий майданчик, пріймає доля у розв'язанні непорозумінь з одноліткамі, а такоже відслідковує поведение малюка за словами вихователів дитячого садка. Від мами Нічого нельзя Приховати, тому авторитет матері у период раннього вікує незаперечно. Ось, як опісує роль матері у дитячому мире Януш Корчак: «Мама знає более, тому что вона Постійно находится з дитиною, НЕ бажаючих перевантажуваті батька, має право не все Йому розповідаті. Батько после роботи повинен відпочіті, весело поспілкуватіся и єдине - часто єдине - тепло свого життя - дитину - обійняті. Мама не скаже, їй незручно, если вона змушена буде звернута до батька, щоб ВІН даже НЕ палицею, а чоловічім розумом допоміг - прірадів ... »[3, С. 298]. Гендерну проблематику у процесі соціалізації дітей раннього віку чітко можна простежіті у відносінах «син - мама». «Я сама» часто говорять хлопчики, намагаючися наслідуваті матері. Смороду наполеглива фарбують губи біля дзеркала и беруться за вінік на кухні. Пізніше, коли малюк зміцніє, тато Почни Проводити более Спільного годині з сином - поведе его на футбольний стадіон, дозволити сісті за кермо в авто - ВІН стані авторитетним прикладом для наслідування. Наявність у сім'ї дідуся та бабусі значний розшірює соціалізуюче середовище дитини. Корчак підкреслює їх позитивний Вплив на соціальну адаптацію дитини: «Якщо в сім'ї є бабуся и дідусь, можливо, це для дитини краще. Если мама сегодня сердита, можливо, бабуся втішіть; мама відмовіться, можливо бабуся поможет. У бабусі более годині, - отже, віслухає уважніше. Цікаво розповідають старенькі люди. І Взагалі як це дивно: бабуся пам'ятає маму маленькою дівчінкою, а тата - молодим хлопцем. А ще Ранее бабуся сама булу дитиною. Пам'ятає старі часи. Іншімі тоді були вулиці, 216 будинки, інші лампи и годинники, даже люди були інші. Чи не Було багатьох винаходів и книжок, іграшок, розваг ... »[3, С. 212]. В период від одного з половиною до двох років дитина удосконалює свои Пізнання и навички, візначає своє місце у середовіщі, звікає до самообслуговування. Освоєння мови дозволяє вільно контактуваті з навколішнімі людьми. Мова начинает Виконувати комунікатівну функцію, что дозволяє маляті віражаті свои почуття. У цею период дитина уходит на Перші усвідомлені контакти з одноліткамі. На вулиці, на дитячих майданчиках дитина потрапляє у коло Собі подібніх, де почінається формирование дерло комунікатівніх зв'язків. І це є дуже важліво для маленької особистості, Аджея Незабаром їй придется ходити у дитячий садок чи школу, мовляв, не буде пильного Нагляду та допомоги звичних Близько людей. Колектив вчити маленьку людину вольовій поведінці, умінню співвідносіті свои бажання з Бажаном других дітей и Вимогами дорослих. У дитини формується довільна поведінка и саморегуляція, в Рівні розвитку якіх Полягає успішність майбутнього учня. Важлівімі з подивимось соціальної адаптації у колективі є спілкування и набуття первого СОЦІАЛЬНОГО досвіду. Знаходячісь между одноліткамі, дитина вчиться спілкуватися з іншімі дітьми, обстоюваті свою Власний мнение и пріслухатіся до чужої. У неї формується НЕ только система уявлень про Навколишній світ, но й про самого себе: про свои дійсна здібності и возможности, Які могут оцініті НЕ только мама и тато, но и інші люди и, дере за все, одноліткі. З цього приводу Януш Корчак пише: «Спостерігаючі за дитиною у колективі, можна Дізнатись ее Справжня Ціну, что дитина представляет собою, что вона может дати и як це спріймають інші, Який рівень самостійності цієї дитини, чи мож вона дати Відсіч масовому тиску. З дружньої Бесіди видно до чого дитина прагнем, а спостерігаючі за нею у колективі - на что вона здатно, як відносяться до других людей та скриті мотиви ее поведінкі. Если ми Постійно бачим дитину только саму, ми будемо знати ее лишь з одного боку »[3, C. 76]. Висновки. Базові напрацювання видатних педагога Януша Корчака в контексті проблеми становлення особистості є актуальними и сегодня. ВІН чудово розумів важлівість впліву Суспільства на формирование особистості та обстоювалося необходимость создания більш досконале умів для соціалізації та адаптації дитини. Розуміючи необходимость актівної пізнавальної позіції у процесі соціальної адаптації, Корчак підкреслював важлівість уважний Ставлення дорослих до особистості дитини. Для реализации цілі - становлення дитини, як повноцінної, соціально-актівної одиниці ВІН вміло вікорістовував ресурси дитячого колективу. Однією з найістотнішіх цінностей педагогічних поглядів Януша Корчака є позиція, сповнена розумінням потреб та внутрішніх переживань кожної дитини, поваги до ее особистості, достоїнств та Прагнення пізнаті світ. Завдяк цьом его напрацювання Використовують як базові у Теорії раннього розвитку, а педагогічний досвід є актуальним и сегодня та творчо вікорістовується у багатьох странах світу. Відсутність у Теорії педагогіки єдиної універсальної Концепції соціальної адаптації особистості потребує Подальшого розвитку теоретичного, технологічних та організаційніх основ соціально-педагогічної роботи з дітьми раннього віку відповідно до вимог сучасного інформаційного Суспільства. а педагогічний досвід є актуальним и сегодня та творчо вікорістовується у багатьох странах світу. Відсутність у Теорії педагогіки єдиної універсальної Концепції соціальної адаптації особистості потребує Подальшого розвитку теоретичного, технологічних та організаційніх основ соціально-педагогічної роботи з дітьми раннього віку відповідно до вимог сучасного інформаційного Суспільства. а педагогічний досвід є актуальним и сегодня та творчо вікорістовується у багатьох странах світу. Відсутність у Теорії педагогіки єдиної універсальної Концепції соціальної адаптації особистості потребує Подальшого розвитку теоретичного, технологічних та організаційніх основ соціально-педагогічної роботи з дітьми раннього віку відповідно до вимог сучасного інформаційного Суспільства.
Аналіз результатів спостереження предполагает обмін інформацією между вихователь и батьками дитини, Обговорення отріманої информации з фахівцямі. Відомості про розвиток дитини, отрімані в результате проведення систематичних СПОСТЕРЕЖЕННЯ, є невід'ємною основою для побудова конструктівної взаємодії между педагогами дитячого садка та сім'ямі дітей, что спріяє активному Залучення сім'ї и Залучення батьків до процесса Прийняття РІШЕНЬ, что стосують всех аспектів розвитку їхньої дитини.
У педагогіці дитина розглядається в якості суб'єкта. Суб'єктність людини проявляється в его життєдіяльності, спілкуванні, самосвідомості [10, с. 100]. Суб'єктність дитини як соціально-цілісна якість особистості та патенти спеціально формуваті у процесі педагогічної взаємодії, що не только з дитиною, но и з сім'єю. Для успішної адаптації необхідна злагоджена робота педагогів и батьків, встановлення Взаєморозуміння между ними. У висновка відзначімо, что соціальна адаптація дитини дере трьох років життя, відбувається Шляхом наслідування и запозичення, зіставлення себе з іншімі. Так як життєвий досвід дитини невеликий, для успішної соціальної адаптації ВІН потребує уваги, педагогічний супровід та підтрімку.
ЩО МОЖНА Сказати про дитину, ЯКІ ЙОГО РОДИНА малює?
Немає коментарів:
Дописати коментар