субота, 16 травня 2020 р.

Деякі рекомендації щодо виходу з карантину


Із закінченням карантину у кожного з нас почнеться  період адаптації. Хтось доволі швидко повернеться до звичного  життя, інші ж можуть стикатися з деякими труднощами адаптації: порушення сну, тривога, перевтомою та ін.

👉 Підготуйтеся до звичної рутини до виходів з карантину

 Налаштуйте розпорядок дня, налагоджуйте сон, почніть прокидатися у тій годині, у якій ви зазвичай прокидаєтеся, коли вам треба йти на роботу/навчання і т д. Повертайся до фізичної активності, особливо якщо під час карантину були малорухливими. Робіть зарядку, аби потроху привести організм в тонус.

🗣 Відновлюйте соціальну активність

 Якщо ви ще не перейнялися перевагами zoom-дзвінків, то час це зробити. Поспілкуйтеся з друзями та колегами, використовуючи конференц-зв'язок, це допоможе вам підготуватися до соціальної активності, яка чекає після виходу з карантину.

🐢 Починайте з невеликих кроків

 Виходячи на роботу не варто з перших  же днів брати на себе вирішення тисячі завдань і ставити перед собою занадто високу планку. Перший тиждень-два роботи варто провести в режимі економії сил, адже вам треба адаптуватися. Будь-які зміни являються стресовою подією і потребують мобілізації сил.

🤔Усвідомте ті факти, що якийсь час вам буде складно, але ви обов'язково із цим впораєтесь.

 Якийсь час після виходу із карантину ви будете більше втомлюватися: більша фізична активність, поїздки в громадському транспорті, соціальна активність, повернення до робочого графіку. Тож не забувай робити паузи для відпочинку і план годину для релаксації

✨Створіть приємну обстановку на робочому місці

 Після виходу на роботу наведіть порядок на робочому місці. Це допоможе привести думки в порядок. Додайте на робоче місце приємних дрібниць

🦹♀️

🦸♂️Взаємодія з колегами допоможе адаптуватися

 Пам'ятайте про те, що не тілько вам складно налаштуватися, але і вашим колегам. Тож приділіть годину на спілкування із ними, поділіться планами, це допоможе налагодитиі робочу атмосферу

🌱 Обирайте короткострокові цілі

 Перші тижні післе карантину не очікуте забагато від когось і від себе такоже. Ставте невелікі цілі і строки для їх виконання, методично досяжними їх і відмічайте свій прогрес долаючи кожен етап.

👨 👩 👧 👦 Поговоріть із сім'єю

 Карантин був у меншій чи більшій мірі стресом для усіх, і це могло створити конфліктні ситуації в стосунках та сім'ї. Проговоріть із близькими конфліктні ситуації, поміркуйте разом про те  який досвід приніс вам цей період, Які позитивні речі ви робили для того, щоб зробити ваше спільне перебування на карантині більш комфортним. Можливо варто зберегти певні рутини і после карантину

👧

👶 Не перенавантажуйте дітей активностями

 Переживаєте щодо успішності у навчанні чи малорухлівості дітей за годину карантину? Не поспішайте залучати дітей до великої кількості активностей, все має буті в міру. Дітям, як і батькам, потрібен час для адаптації до нових умов

💕 Підтримка близьких

 Для когось процес адаптації може видатись більш складним. Добре заручитись підтрімкою партнера, сім'ї, близьким та друзів. Зверніть увагу, можливо у когось із ваших близьких виникнуть труднощі із адаптацією. Підтрімайте їх, вислухайте, нагадайте їм про їх цінність.

👐 Не будьте занадто суворов до себе

 Певний час післе карантину ви можете спостерігати меншу продуктивність, не лайті собе за те, що чогось не встигли. Пам'ятайте, що знадобиться якийсь час, щоб адаптуватися до нового розпорядку дня

💪 Слідкуйте за своїм емоційним та фізичним станом

 Післе виходу з карантину звичайно ж треба буде продовжувати слідкувати за дотриманням санітарно-гігієнічних норм. Такоже варто запобігати завеликого навантаження і перевтомі. Не варто з перших днів завершення карантину одразу ж розпочинати занадто активні заняття спортом.

 Такоже варто бути уважним до психоемоційного стану себе та своих близько. Адже  після карантину та самоізоляції є вірогідність розвитку депресій, тривожних станів, проявів сильного стресу.

👥 Не соромтесь звернутися за дрпрмргрю

 Самоізоляція может мати суттєвий вплив на психічне здоров'я. Якщо ви, або ваші блізькі, відчуваєте ознаки депресивного стану, надмірну тривожність, надлишок негативних емоцій, проблеми із сном, зверніться за допомогою.


середа, 13 травня 2020 р.

Як повернутися до звичного життя після ізоляції?


Нам усім час від часу хочеться побути на самоті, далеко від натовпу й розмов із колегами. Але самотність усередині групи людей і самоізоляція на кілька місяців не одне й те саме. Така ізоляція може відбиватися на нашому ментальному стані: порушується сон, увага, логічне мислення, виникає гормональний дисбаланс. Що стоїть за подібними порушеннями та як поступово й без травматизації вийти з режиму ізоляції……

Про вплив ізоляції

Ізоляція – це величезний стрес для людини й досить-таки тривалий. Усі його переносять по-різному, залежно від психотипу. Для когось самоізоляція – це більш-менш комфортний стан, тому що декому абсолютно нормально спілкуватися з обмеженою кількістю людей. А тим, хто звик більше комунікувати, дуже складно. Також багато залежить від ситуації. Адже коли є можливість продовжувати працювати онлайн і надалі, то життя суттєво не змінюється. Але якщо людина втратила роботу й мусить пристосовуватися до нової реальності, то й ступінь стресу буде вищим, напруга почне зростати.

У будь-якому разі для організму це стрес, і на виході із самоізоляції треба буде пройти етап адаптації. Тому що ми звикаємо до домашніх умов, і повертатися на роботу, до звичайного життя знову ж таки буде стресом, бо це вже будуть нові обставини.

Про втрати й межі

Ми, напевне, уперше в житті проживаємо таку ситуацію, коли вимушено сидимо вдома. Так, деякі люди можуть порушувати правила, але все ж таки ми в самоізоляції. Можемо не розуміти того, яка це напруга для нашої нервової системи.

Дуже сильно порушені межі, і це також впливає на те, що можемо відчувати гнів. Але в багатьох людей гнів є під забороною. Нас дратує, що не можемо піти в улюблену кав’ярню, улюблений парк, у кіно з друзями, але ми придушуємо це роздратування всередині та ще більше виснажуємося. Тому що проживаємо зараз втрату своїх звичок, роботи, відпустки. Важливо чесно собі сказати: зараз є нова реальність і потрібно в ній жити.

До того ж нас часто пригнічує стрічка новин у фейсбуці, де багато людей пишуть: ось я пройшов п’ять курсів, семінарів, отримав диплом. А ти сидиш і розумієш, що нічого не встигаєш, неефективно працюєш, гніваєшся на себе, і це знову ж таки пригнічує.

І тут варто зрозуміти, що втрата продуктивності – це нормальна біологічна реакція на ізоляцію. Таке часто відбувається під час стресової ситуації.

Про посттравматичний синдром

Посттравматичний стресовий розлад, або ПТСР, – це тривожний розлад, викликаний зіткненням людини з важкими й стресовими подіями. Вони можуть бути різними, наприклад: трапилася аварія, хвороба, втрата рідних. У разі ПТСР людина знову й знову повертається до болісного епізоду через флешбеки або сни.

У середині березня у виданні The Lancet вийшло дослідження психологічних наслідків карантинних заходів. У ньому зазначається: «Ми зробили огляд психологічного впливу карантину за допомогою трьох електронних баз даних. З 3166 знайдених робіт 24 включені до цього огляду. Більшість рецензованих досліджень повідомляють про негативні психологічні наслідки, включаючи посттравматичні стресові симптоми, розгубленість і гнів. Причинами стресу частіше за все є більш тривалий термін карантину, страхи перед зараженням, розчарування, недостатня інформація, фінансові втрати. Деякі дослідники припустили досить тривалий ефект цих симптомів».

Ситуація, у якій ми зараз перебуваємо, має багато ознак того, що відбувається в разі ПТСР. Людина розуміє, що не може вплинути на події, усе відбувається проти її волі. І ми обмежені в такому психоемоційному стані.

Якщо людина відчуває серйозний дискомфорт і довготривалі наслідки, потрібно все ж таки працювати зі спеціалістом, оскільки дуже важко буде вийти з цього стану самостійно. Чому? Тому що тут потрібна тонка тактика, як нормалізувати цей стан.

Можна зараз і самотужки собі допомогти, говорити про свій стан із тим, хто тебе вислухає й підтримає. Тобто створювати навколо себе такий доброзичливий простір, спілкуватися одне з одним, не закриватися. Навіть коли ми вже повністю вийдемо з карантину й будуть виникати неприємні почуття, коли, наприклад, сідатимемо в громадський транспорт чи вітатимемося з кимось за руку, потрібно буде говорити про це.

Як екологічно виходити із самоізоляції

Дуже важливо під час виходу із самоізоляції застосувати щадний режим. Намагатися дотримуватися звичок, які були під час карантину. Наприклад, якщо ви займалися вдома зранку спортом, не кидайте це, продовжуйте. Спорт – взагалі чудове запобігання депресивним станам.

Важливо подбати про свій графік і щоденні ритуали, обов’язково врегулювати сон. Під час стресу насамперед страждає саме він.

Тому як би це не було складно, але принаймні за тиждень до виходу в офіс за три години до сну варто обмежити гаджети, переглядання новин, вживати менше чаю й кави протягом другої половини дня, гуляти на свіжому повітрі хоча б пів години.

Потрібно давати собі час і місце, щоб пережити гнітючі стани, не ігнорувати їх. Якщо ви відчуваєте, що немає сил, енергії, виділяйте час на відновлення. Не соромтеся сказати колегам, що вам потрібно адаптуватися й ви не можете одразу виконувати такий обсяг роботи, як до карантину. Це нормально: організму потрібно знову призвичаїтися до поточних обставин.

Справа в тому, що стрес – це потрапити в самоізоляцію й у ній перебувати, і також стрес – це виходити з неї.

Способи розслаблення

Коли ми повернемося до звичайного життя, яке деякий час не буде для нас звичайним, важливо прислухатися до себе й навчитися розслаблятися.

Є практичні інструменти, які можна

застосовувати будь-де:

максимально напружити все тіло, буквально стиснути, наскільки це можливо, кожен м’яз, а потім розслабитися. Зробити кілька підходів;

уявити, ніби ми надуваємося, як повітряна куля, і вдихати повітря через ніс. Потім через рот повільно-повільно видихати, уявляючи, ніби ця куля здувається;

виділити час для тривоги. Тобто усвідомити, що зараз страшно й тривожно. Запитати в себе, що я можу зробити зараз? Зараз я можу, наприклад, приготувати тепле какао й випити його. А бентежитись і переживати я почну о 18:00, наприклад. І ми собі вирішуємо, що з 18:00 до 18:30 можна досхочу переживати;

застосувати техніку «обійми метелика». Це техніка подолання ПТСР, яка була розроблена в Мексиці для дітей, що пережили ураган, щоб посилити відчуття безпечного місця й зняти стрес. Схрестіть руки на грудях так, щоб права кисть лягла на ліве плече, а ліва – на праве. Почніть повільні почергові постукування. Повторюйте разів вісім. Це допоможе подолати неспокій.

Важливий маркер: якщо понад два тижні ви матимете пригнічений стан, слід звернутися до психолога. Це тривожний симптом того, що може розвинутися депресія.

Мистецтво малих кроків

У процесі виходу із самоізоляції варто собі сказати, що ви не будете з тими ресурсами, з якими були до карантину, і це нормально. Дуже довгий час у всіх був порушений графік, ми зазнали багато втрат, обмежень, тому потрібен час, щоб повернутися в докарантинний стан. Не намагайтеся форсувати події й усе надолужувати відразу, а рухайтеся малими кроками й дайте собі час на адаптацію.

Знову ж таки треба хвалити себе за всі найменші досягнення, не порівнювати себе не лише з іншими, а й із самим собою до карантину.

Скласти короткий графік на тиждень, який буде включати не лише робочі завдання, але й план відпочинку.

Погодити на роботі програму дій, обговорити цілі, завдання й, головне, очікування від вас, щоб зменшити напругу, якщо ви будете щось не встигати. І дати собі дозвіл рухатися у своєму темпі. Водночас поставити уявну точку, коли ви хотіли б прийти в звичайний режим. Нехай, наприклад, це буде два тижні. Тобто протягом двох тижнів ми дозволяємо собі бути в режимі адаптації й поступово рухатися до нашого докарантинного розпорядку.


четвер, 7 травня 2020 р.

Позбавтеся від негативу, і ви побачите, як життя змінюється на краще


10 речей, від яких варто негайно звільнитися, якщо хочете бути щасливими.
1. Переживання про допущені помилки
Немає ніякого сенсу в тому, щоб переживати про свої помилки. Єдине, що ви можете зробити, це отримати з них уроки і не дозволяти їм впливати на ваше майбутнє.
2. Негативні люди
Є люди, які жадають лише одного – побачити вашу невдачу, щоб на її тлі їх незначне життя виглядало не таким поганим. Відстороніться від оточуючих вас негативних особистостей, що приносять в життя тільки стрес.
3. Ваше бачення себе
Іноді замість того, щоб насильно намагатися створити для себе позитивний образ, необхідно просто перестати думати про цей образ.
4. Життя в минулому
Минуле залишилося в минулому. Не можна повернути час назад і щось в ньому змінити. Крім того, ви в ньому більше не живете. Тому припиніть думати про те, чого більше немає, і зосередьтеся на цьому. Сьогодення – це все, що у вас є.
5. Відповідь «так»
Не кажіть «так», якщо не хочете цього. Не намагайтеся догодити всім навколо. Будьте трохи егоїстичні у всьому, що стосується вашого благополуччя.
6. Жаль
Досить вибачатися за речі, в яких немає вашої провини. Ви не винні в усьому, що йде не так. І не робіть з себе жертву. Будьте хоробрими і вмійте за себе постояти.
7. Звичка говорити тільки те, що від вас хочуть чути
Говоріть те, що думаєте. Не потрібно завжди говорити те, що, на вашу думку, хотілося б почути оточуючим. Якщо ви будете постійно намагатися когось вразити або зробити щасливим, то самі позбавите себе щастя.
8. Спроби вразити інших людей
Ви ідеальні такі, якими є. Немає ніякої необхідності вражати інших людей і намагатися заради цього перестрибнути через голову.
9. Страх перед майбутнім
Ваше майбутнє все одно до вас прийде. Ви повинні бути до нього готові, але не потрібно боятися і переживати з цього приводу. Це не принесе вам нічого хорошого.
10. Ваші обмежені переконання
Тримайте свій розум відкритим. Будьте гнучкими і міняйтеся відповідно до обставин.

понеділок, 20 квітня 2020 р.

Завдання, які допоможуть дитині краще пізнати себе


Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам, вихователям та вчителям тридцять вісім оригінальних завдань для розвитку навичок самоаналізу, а також аналітичного, логічного, творчого мислення, емоційного інтелекту, комунікативних навичок тощо.
Виконання запропонованих завдань сприятиме формуванню у дітей позитивного ставлення до себе та свого оточення, вихованню впевненості у собі та своїх освітніх і комунікативних можливостях, що є важливою запорукою всебічного розвитку дитини.
Я-висловлювання: виховуємо відповідальність. Це завдання допоможе дитині підвищити рівень усвідомлення своїх дій та їхніх наслідків, навчитися формулювати відповідальні Я-висловлювання. Виконуючи завдання, дитина розвиватиме навички читання, емоційний інтелект, самостійне мислення й дрібну моторику.
Мій ранок перед школою: вчимося планувати. Це завдання допоможе дитині навчитися планувати свій ранок протягом шкільного п’ятиденного тижня, збагатити словниковий запас і розвинути навички читання, закріпити знання днів тижня й рутинних дій.
Ключі до гарного настрою: пишемо про себе. Це завдання сприятиме пізнанню дитиною себе, розвитку емоційного інтелекту. У процесі виконання завдання дитина вчитиметься розпізнавати свої емоції й емоції інших людей, пояснювати реакцію на життєві події.
Рахуємо й малюємо смайлики з різними емоціями. Це завдання сприятиме розвитку емоційного інтелекту й математичної компетентності дитини. Дитині пропонується намалювати десять смайликів. У процесі виконання завдання дитина вчитиметься розпізнавати емоції співрозмовника й пояснювати власну реакцію на життєві події.
Що мені подобається? Цей комплект завдань допоможе дитині навчитися висловлюватися про свої вподобання в письмовій формі, пояснювати причини свого вибору. У кожному завданні дитині необхідно пояснити, чому їй щось чи хтось подобається.
Коло питань: дізнаємося одне про одного. Це завдання допоможе дитині більше дізнатися про своїх співрозмовників і співрозмовниць, розвинути навички читання й додавання. Завдання сприяє розвитку емоційного інтелекту, комунікабельності, уяви.
Малюємо свою велику мрію. Це завдання допоможе дитині визначити власні мрії та оформити на малюнку найбільш значущу (на думку дитини). Поміркувавши, дитина повинна вибрати мрію, яка її найбільше надихає, після чого намалювати цю мрію в передбаченому для цього полі.
Правила в малюнках: учимося співпрацювати. Пропоноване завдання сприятиме набуттю дитиною досвіду громадянської поведінки й свідомому вибору норм і моделей поведінки. Завдання спонукатиме дитину до роздумів над тим, які існують правила й чому люди їх дотримуються.
Чарівні фрази: вчимося словесно надавати підтримку. Це завдання допоможе дитині розвинути емоційний інтелект й усвідомити, яким чином через мовлення можна впливати на інших людей. Дитина збагатить словниковий запас, вчитиметься спілкуватися й висловлювати підтримку, а також менше реагувати на негативні висловлювання інших людей.
Портрет у промінцях: пізнаємо себе й своїх рідних. Це завдання сприятиме розвитку емоційного інтелекту, мовленнєвої культури дитини, усвідомленню індивідуальності, гідності й неповторності кожної людини. Дитині пропонується подумати про свої особисті риси й якості. Слова-характеристики потрібно записати на сонячних промінчиках.
Мій час: учимося планувати. Завдання орієнтоване на розвиток здатності дитини планувати власну діяльність, раціонально розподіляти час, розуміти, навіщо необхідно знати точний час, бути пунктуальною у школі й удома.
Визначаємо ознаки хвилювання. Це завдання – ще один крок до вивчення себе. Воно допоможе дитині навчитися усвідомлювати стан хвилювання, зробити висновок про те, які реакції в тілі для нього характерні. Таким чином дитина розвиватиме емоційний інтелект і самоусвідомлення.
Де я живу: малюємо свій район. Це завдання сприятиме розвитку уваги й спостережливості дитини під час прогулянки, навчить її/його краще орієнтуватись у своєму районі, звертати увагу на об’єкти, які знаходяться неподалік будинку.
Мої відповідальні кроки. Аналізуємо свій день. Це завдання допоможе дитині розвивати відповідальність, вміння організовувати й планувати роботу, приймати рішення. Виконуючи завдання, дитина долучатиметься до корисних справ у родині, вчитиметься робити відповідальний вибір, бути успішною.
Визначаємо й підвищуємо самооцінку. Це завдання допоможе дитині визначити рівень самооцінки й підвищити рівень самоусвідомлення. Завдання містить 15 тверджень, що стосуються ставлення до себе, критики, а також до помилок. Воно допоможе розвинути емоційний інтелект дитини й здатність до саморефлексії, а також навички письма.
Моя особиста інформація: орієнтуємося в своєму районі. Це завдання допоможе дитині вивчити важливу особисту інформацію, зокрема, домашню адресу, номер свого телефону й номери телефонів своїх батьків, розвинути навички письма.
Завжди, інколи, ніколи: вчимося висловлювати почуття. Це завдання сприятиме формуванню особистісно-оцінної компетенції дитини, розвитку здатності встановлювати причинно-наслідкові, смислові зв’язки між подіями життя та своїми переживаннями.
Скринька щастя. Що приносить нам задоволення? Це завдання сприятиме формуванню уявлення дитини про емоції, розвитку здатності позитивно мислити. Виконуючи завдання, дитина вчитиметься здійснювати емоційний самоаналіз, у неї формуватиметься емоційна компетентність і позитивне світосприйняття.
Ти – зірка! Вчимося планувати. Це завдання допоможе дитині розвивати навички культури праці, вміння організовувати та планувати роботу, раціонально розподіляти час, приймати рішення. Підсумовуючи свою роботу щодня та зафарбовуючи зірочки внизу сторінки, дитина може стати «зіркою» й отримати винагороду.
Самопрезентація «Дев’ять фактів про мене». Це завдання сприятиме розвитку емоційного інтелекту дитини, почуття самоприйняття, усвідомленню своєї індивідуальності. Виконуючи завдання, дитина вчитиметься висловлювати свої думки, почуття, ставлення та позиції.
Емоційний термометр: вимірюємо рівень почуттів. Це завдання сприятиме формуванню уявлення дитини про базові емоції й почуття, розвитку емоційного інтелекту. Це завдання розвиватиме інтерес дитини до емоційних переживань, формуватиме ціннісне ставлення до себе.
Рюкзак «Цікаво про мене». Це завдання сприятиме розвитку власного емоційного інтелекту, мовленнєвої культури дитини, збагаченню словникового запасу. Це завдання допоможе дитині проаналізувати себе, свої сильні сторони й уподобання, вихованню впевненості у собі та своїх можливостях, особистісному зростанню.
Записуємо позитивні думки. Це завдання допоможе дитині краще усвідомити свій емоційний стан та зосередитися на позитивних думках. Дитині пропонується п’ять хмаринок, у кожну з яких потрібно записати одну думку, що допомагає підтримувати гарний настрій.
Водоспад доброти: здійснюємо добрі вчинки. Це завдання посилить мотивацію дитини робити добрі справи, виховуватиме в ній бажання допомагати іншим та доброзичливість. Воно допоможе дитині відчути значущість своїх дій для оточення, стати більш відкритою та впевненою в собі.
Мій тиждень: учимось планувати справи. Це завдання допоможе дитині навчитись планувати свій час і важливі справи, ставити щоденні цілі й досягати їх, а також оцінювати виконану роботу. Завдання являє собою планер, дякуючи якому дитина вчитиметься цілеспрямованості та відповідальності.
Учимось добре піклуватися про себе. Це завдання сприятиме розвитку самосвідомості дитини, учитиме її піклуватись про себе, ураховуючи потреби свого тіла, розуму й душі, а також побічно впливатиме на розвиток самооцінки й усвідомлення нею своєї значущості й цінності як унікальної та неповторної особистості.
Аналізуємо свій позитивний досвід. Це завдання пропонує дитині згадати значущі ситуації в житті, під час яких вона відчувала в собі позитивні важливі якості. Завдання допомагатиме дитині стати мудрішою й добрішою.
Розкриваємо грані своєї особистості. Це завдання закликає дитину проаналізувати унікальні й неповторні особливості власної особистості, звернути увагу на те, що їй приносить справжню радість, поглянути на себе власним поглядом та очима оточуючих людей.
«Причини гніву»: тренуємо емоційний інтелект. Це завдання допоможе дитині краще зрозуміти себе й ті причини, що викликають у неї таку потужну й навіть іноді небезпечну негативну емоцію, як гнів. Виконуючи завдання, дитина зможе потренувати емоційний інтелект і попрацювати над навичками саморегуляції.
Долаємо хвилювання конструктивно. Це завдання пропонує дитині конструктивний підхід до подолання хвилювання. Завдяки йому вона зможе проаналізувати причини, що змушують її хвилюватись, і свої подальші дії, що допоможуть вирішити стресову ситуацію й, відповідно, заспокоїтись.
«Бажання та потреби»: тренуємо інтелект. Це завдання допоможе дитині замислитись над тим, що дійсно важливе в житті й без чого повноцінне існування людини неможливе, а також над безліччю бажань, що виникають щодня, але здебільшого мають сумнівні причини для задоволення, тобто є просто примхою або миттєвим порухом душі.
Вивчаємо сильні сторони своєї особистості. Це завдання допоможе дитині проаналізувати себе, свої сильні сторони й унікальні риси, зрозуміти, що в її думках, проявах і вчинках є таким, що гідне поваги, а також здатне слугувати запорукою особистісного зростання. Завдяки виконанню завдання дитина зможе підвищити самооцінку та здобути повагу до себе.
Власний посібник «Мої емоції та почуття». Цей комплект завдань сприятиме розвитку емоційного інтелекту дитини. Він дає можливість виготовити власний посібник, кожна сторінка якого буде присвячена певній емоції чи почуттю. Завдання мають специфічні формулювання, щоб допомогти дитині краще збагнути матеріал.
Мої цілі: учимося планувати. Це завдання допоможе дитині навчитися ставити перед собою актуальні цілі, ретельно планувати їх досягнення, учитися заздалегідь бачити користь (добрі наслідки), яку можна отримати в разі позитивного результату.
Аналізуємо себе: п’ять позитивних якостей (хлопчик). Це завдання допоможе дитині подивитись на себе з позитивного боку, пізнати себе як особистість, варту поваги та наділену певними особливостями, які вона може використовувати для власного розвитку.
Аналізуємо себе: п’ять позитивних якостей (дівчинка). Завдяки завданню дитина навчиться поважати себе та вірити у власні сили, адже, ретельно проаналізувавши себе, вона зможе виділити ті якості, які слугуватимуть їй добрим фундаментом високої самооцінки – запоруки успіху та цілеспрямованості.
Шкала тривоги. Це завдання покликане допомогти дитині окреслити для себе все, що здатне викликати в неї тривогу різного ступеня. Знання того, які саме події, ситуації, аспекти спілкування здатні вивести дитину із стану спокою, дозволить їй краще зрозуміти себе і тактику подальшої поведінки.
Шкала гніву. Це завдання покликане допомогти дитині краще пізнати себе, своє ставлення до різних проявів і поведінки інших людей або подій, ситуацій, а також зрозуміти причини появи в себе негативних емоцій. Завдання також допоможе батькам краще зрозуміти свою дитину.
Кожне завдання можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів. Завантаження завдань для дітей доступне для користувачів сайту після швидкої реєстрації.

ЯК ВИЗНАЧИТИ ЧИ КОМФОРТНО ДИТИНІ В КОЛЕКТИВІ?

Дитина не завжди може висловити словами те, як вона відчуває себе в колективі. Навіть якщо проблеми є, батьки часто дізнаються про них через...