понеділок, 1 березня 2021 р.

Що змушує людей реєструватися у соцмережах та як захиститися від маніпуляцій

 



Соціальні мережі допомагають нам соціалізуватися, позбутися страху самотності та відкрито говорити про свої погляди. 

Проте, що змушує нас реєструватися на нових платформах та як убезпечити себе від маніпуляцій? Розповідає науковий керівник ІКМ Спартак Суббота.  

Маніпуляції — це комплексний вплив, який ховається в деталях. Саме тому, спілкуючись в онлайні, дослідіть профіль співрозмовника, частоту та характер публікацій, сторінки, за якими він стежить, та грамотність.  

Часто ми відчуваємо залежність від соцмереж через синдром втрачених можливостей: 

🔸це нав’язлива тривога пропустити щось важливе або цікаве; 

🔸провокується думками про власну нікчемність та незначимість; 

🔸змушує постійно оновлювати профілі друзів;

🔸збільшує тривогу.  

Щоб дізнатися більше про те, що змушує людей реєструватися у соцмережах та в чому феномен Clubhouse - переходьте за посиланням: https://cutt.ly/7lW9Lnh

Смертельні ігри: що спонукає дітей на небезпечні вчинки

 

Останнім часом ми все частіше чуємо про ситуації, коли підлітки наражають себе на небезпеку без видимого мотиву, і все більше говориться про те, що причина криється в поширенні нових смертельних ігор та челенджів через соціальну мережу TikTok.

Що спонукає дітей брати участь в таких активностях, як вчасно розпізнати мотиви дитини та чи варто батькам обмежувати використання соціальних мереж – пояснює психіатр, науковий керівник ІКМ Спартак Суббота у колонці для Української правди. ЖИТТЯ.

Зокрема, він радить батькам звернути увагу на наступні індикатори в поведінці дитини:

🔸замкнутість або, навпаки, надмірна відкритість;

🔸різке зменшення або збільшення активності;

🔸перепади настрою;

🔸уникнення контактів усередині сім'ї;

🔸погіршення або поліпшення апетиту, різкий набір або втрата ваги.

Переходьте за посиланням та читайте продовження статті - https://cutt.ly/7lbClI0

неділя, 3 січня 2021 р.

Як розвинути соціальні навички у дитини

 


Батьки засмучуються, коли бачать, як їхні діти не можуть поділити між собою іграшку або не можуть знайти собі друзів. Якщо у дитини розвинені соціальні навички, вона може впоратися з такими складними ситуаціями. Соціально адаптовані діти знають, як заводити друзів, гратися, починати бесіди з однолітками і дорослими.
Соціальний навик 1. Уміння попросити: «Можна мені погратися з вами?»
Дитині буває нелегко підійти до інших дітей і попросити погратися з ними. Зрештою, діти можуть відповісти: «Ні». Страх відмови може перешкодити дитині навіть спробувати, і тоді вона упустить задоволення від гри з однолітками, а також можливість навчитися чомусь новому в процесі гри.
Дитина досягає найбільшого успіху, коли вона спочатку з'ясовує, чим займається група однолітків, потім з'ясовує, чим вона може бути корисною, а потім пропонує приєднатися до гри. Наприклад, якщо діти грають у школу, вона може запитати: «Можна, я буду учнем?»
Як допомогти дитині
Поспостерігайте разом з дитиною, як граються інші діти. Ставте їй навідні запитання: «Як ти думаєш, для чого Саша використовує кубики? Чи достатньо у нього кубиків, щоб він поділився ними з тобою? Можливо, нам потрібно пошукати ще кубиків, щоб ти міг пограти з Сашею?»
Запропонуйте дитині погратися з кимось удвох. Для неї це буде простіше, ніж вливатися у велику групу.
Соціальний навик 2. Уміння вести розмову
Дітям зазвичай потрібна певна практика, перш ніж вони навчаться вести бесіду - говорити по черзі, не перебивати і слухати співрозмовника. Дітям-інтровертам потрібно, щоб хтось почав розмову і підтримував її. Екстраверти, навпаки, повинні навчитися не перебивати співрозмовника і дати йому можливість висловитися.
Як допомогти дитині
Хорошим способом розвинути у дитини даний навик є приклад батьків і рольові ігри. Покажіть дитині, як правильно спілкуватися, розмовляючи з нею якомога частіше.
Запитуйте її думку з різних приводів і проявляйте щирий інтерес до того, що вона говорить. Якщо її мова занадто довга, обережно поверніть її до теми розмови.
Грайте в ігри, у яких кожен робить свій хід по черзі. Переконайтеся, що у дитини є можливості для творчої гри. Ігри за сценарієм: «Давай уявимо, що ...» допоможуть їй бачити різні ситуації з іншої точки зору.
Соціальний навик 3. Розуміння емоцій оточуючих
Щоб повноцінно брати участь у соціальних ситуаціях і розвивати взаємини з оточуючими, діти повинні читати емоції однолітків, з якими вони граються і спілкуються. Тоді вони зможуть їх зрозуміти і відповісти відповідним чином. Це вимагає від дитини впевненості, тому що інтерпретувати почуття іншої людини досить важко. Якщо впевнена в собі дитина бачить, що двоє її однолітків сперечаються, вона розуміє, що зараз не найкращий час для того, щоб починати гру. Більш того, вона може спробувати розрядити ситуацію. Або, якщо дитина відчуває, що її друг сумує, вона може запропонувати підтримку.
Як допомогти дитині
Перш за все навчіть дитину визначати власні емоції: «У тебе на обличчі посмішка! Певно, ти відчуваєш себе щасливим» або «Я бачу на твоєму обличчі сльози. Тобі сумно?» Після цього ви можете запропонувати, як застосувати цей навик по відношенню до оточуючих: «Саша здається розлюченим. Як ти думаєш, що трапилося?» Або «Як ти думаєш, що відчула Аня, коли впала з гойдалки? Як ми можемо їй допомогти?»
Соціальний навик 4. Впевненість у собі
Коли дитина в цілому добре себе почуває, це позитивно позначається і на її соціальних навичках. Якщо вона розуміє, що робити помилки або терпіти невдачі - це нормально, їй простіше висловлювати свою думку, просити про допомогу або спілкуватися один з одним. Якщо дитині відмовляють у чомусь, вона не сприймає це на свій рахунок і готова наполягати на своєму, при цьому не виходячи за рамки ввічливості.
Як допомогти дитині
Це може здатися парадоксальним, але діти повинні зазнавати невдач, щоб домогтися успіху. Їм потрібно знати, що вони повинні пробувати щось знову і знову - і, врешті-решт, у них вийде. Ключ до оволодіння новими навичками - впевненість у собі.

Також необхідно правильно хвалити дитину. Їй потрібно говорити не просто: «Хороша робота», а бути максимально конкретними: «Я пишаюся тим, як старанно ти працював, щоб вирішити цю складну задачу» або «Спасибі, що приніс мені книгу. Мені вона була дуже потрібна».

понеділок, 26 жовтня 2020 р.

ЯК ЛЕГШЕ ПЕРЕЖИТИ СТРЕС І ШВИДШЕ ДОСЯГТИ РІВНОВАГИ?

 

Для цього достатньо вибрати один або кілька способів:
1️⃣ - завести «безглуздий» альбом. Записувати в нього гумористичні історії, анекдоти, смішні висловлювання і читаючи та переглядаючи його сміятися досхочу, коли погано на душі 😆😁😂;
2️⃣- прочитати дуже голосно (прокричати) кілька разів вголос який-небудь вірш або уривок з нього📕📣📢 ;
3️⃣- пограти на якомусь музичному інструменті (навіть якщо не вмієш грати)🎹🎻🎸;
4️⃣- заспівати мелодійну пісню (навіть якщо немає слуху)🎼🎤🎧;
5️⃣- подивитися веселий комедійний фільм🤡🎬😃;
6️⃣- виконати комплекс незвичних для себе фізичних прав (ластівку, пострибати на одній нозі чи спробувати навчитися жонглювати)🧘‍♀️🤸‍♀️🪂🧗
7️⃣- попросити кого-небудь з родичів, щоб тобі зробили вам масаж (погладжування і розминання спини, шиї)💆‍♂️💆‍♀️.
Насправді, кожна людина може навчитися виходити з стресового стану самостійно. Але щоб це відбувалося з найменшими втратами здоров’я, важливо вивчати себе і виробляти свій індивідуальний спосіб психічної саморегуляції.


неділя, 11 жовтня 2020 р.

ЩО РОБИТИ, КОЛИ ПОЧИНАЮТЬ ЗДАВАТИ НЕРВИ?

Домовтеся з партнером/кою про правило «тайм-ауту». В момент, коли відчуваєте, що втрачаєте контроль над емоціями, говоріть: «ТАЙМ-АУТ!», це означає, що вам потрібен певний час, щоб побути наодинці, заспокоїтись та відновитись.
ЩО ЗРОБИТИ ДЛЯ ЕМОЦІЙНОГО ВІДНОВЛЕННЯ:
РЕЛАКСУЮЧЕ ДИХАННЯ: вдих робимо на 2 рахунки, видих – на 4 рахунки. Повторюємо 5 хвилин. Потім вдих робимо на 3 рахунки, видих – на 6. Повторюємо 5-10 хвилин. Це дихання стабілізує емоційний стан, знижує дратівливість та зменшує тривожність або паніку.
БАЛАНСУЮЧЕ ДИХАННЯ: великим пальцем закриваємо праву ніздрю. Вказівний та середній пальці розміщуємо на лобі. Робимо вдих через ліву ніздрю. Після цього закриваємо ліву ніздрю безіменним пальцем та робимо повільний видих через праву ніздрю. Вдихаємо через праву ніздрю, закриваємо її та повільно видихаємо через ліву. Продовжуємо почергове дихання 10-15 хв. Воно балансує праву та ліву півкулю мозку та емоційний стан людини.
РЕЛАКСАЦІЯ. Ввімкніть музику для релаксації (йоги, медитації). Треба лягти на спину, заплющити очі та дати всьому тілу розслабитись. Можна уявити, що ви відпочиваєте на теплому піску, розслаблене тіло занурюється у м‘який пісок. Залишатися у положенні 15-20 хв.
ВІЗУАЛІЗАЦІЯ «СОНЦЕ ТА ДОЩ». Сядьте у зручне положення на подушку чи на стілець. Заплющте очі. Підніміть догори руки, уявно візьміть у свої долоні теплий шматочок сонця та покладіть його у середину живота. Почніть дихати животом – на вдихові живіт розширюється і стає більшим, на видиху – звужується. Уявляйте всередині живота яскраве сонце. Дихати потрібно 10 хвилин.
Далі уявіть, що ви знаходитесь у красивому зеленому лісі. Покладіть долоні на коліна, відкривши догори. Уявіть, що з неба пішов теплий літній дощ, цілющі ароматні краплини освіжають все тіло. Кожна клітина вашого організму відновлюється та наповнюється силою. Звісно, краще робити профілактику емоційного виснаження. Тому рекомендую виділяти 1 годину в день для йоги, цигун, дихальних практик чи медитації. Все можливо, якщо домовитись із партнером/кою або робити практику, коли діти сплять. Це працює!

ЯК ВИЗНАЧИТИ ЧИ КОМФОРТНО ДИТИНІ В КОЛЕКТИВІ?

Дитина не завжди може висловити словами те, як вона відчуває себе в колективі. Навіть якщо проблеми є, батьки часто дізнаються про них через...