середа, 18 серпня 2021 р.


 1. Ніколи не залишайте дитину вдома саму, хоча б до 10-12 років. Пам’ятайте: може трапитися усе що завгодно, і достатньо тільки однієї фатальної випадковості, щоб потім пам’ятати про неї все життя. Будь-яка квартира містить масу небезпек для дитини. Їх спектр величезний: від мимоволі включеного газу або випадкової пожежі, що сталася в результаті короткого замкнення електропроводки, — до цілеспрямованого вторгнення чужої людини. Усе це може спричинити непоборні наслідки.

2. Ніколи не випускайте дитину саму на вулицю після 21 години, хоча б до 10-12 років, навіть улітку. Не залишайте дитину саму біля входу в магазин, у аптеку, відділення зв’язку, у дворі, навіть біля власного під’їзду. Також на дачі дитина ніколи не повинна сама гуляти за межами вашої ділянки. І тут може трапитися всяке, достатньо тільки однієї фатальної випадковості.
3. Наполягайте на тому, щоб ваша дитина на все життя чітко засвоїла: треба з підозрою ставитися до чужих людей. Увесь світ для дитини повинен жорстко ділитися на «своїх» і «чужих». Чужому не можна відкривати двері. З чужим нема про що розмовляти в дворі. Від чужого на вулиці не можна приймати подарунки. Із чужим не можна нікуди йти, сідати в автомобіль, виїжджати на автобусі і т. і. Із чужими людьми ніколи не можна сідати в один ліфт.
4. Виховуйте в дітей спостережливість. Повірте, вона буде корисна як для них, так і для вас. Дитина повинна вміти уважно дивитися на всі боки й помічати все, що відбувається навколо. Діти часто помічають те, що ми, дорослі, пропускаємо «поза очима». Навчіть дитину не просто спостерігати, а ще йрозповідати вам про все, що вона помітила незвичайного у дворі, на вулиці, навкруги, на дачі. Не виключено, що її дитячі спостереження приведуть вас до серйозних висновків.
5. Дитина повинна знати: усе, необхідне для неї, вона одержує від вас – батьків. У крайньому випадку, від когось, але у вашій присутності і, обов’язково, за вашим схваленням. Значить, нічого не можна підбирати на вулиці — ні яскравої іграшки, ні гарного папірця. Значить, ніколи й нічого не можна брати в незнайомих людей — ні морозива, ні тістечка, ні напоїв, ні цигарки, ні шприца.
6. Дитина не повинна приносити в будинок нічого з того, що вона все-таки може знайти у дворі або на дачі. Ні кинутої кимось іграшки, ні забутої авторучки, ні яскравої бляшанки, ні симпатичної пляшки, ні знайденої на лавці книги, ні викинутого кимось конверта з рідкісною маркою, ні бездомного собаки, ні приблудної кішки. Усе це може бути джерелом реальної або потенційної небезпеки.
7. Ніякі дитячі сльози ніколи не повинні стати мотивом для того, щоб ви послабили пильність. Ваше слово завжди повинно значити саме «ні», а не «мабуть». Дитина повинна твердо знати й розуміти слова «можна» і «не можна». Усе, що ви визнаєте припустимим для дитини (нова іграшка, собака, кішка), повинне пройти через ваші руки, бути перевірено вами й відповідним чином оброблено.
8. Навчіть дитину не розповідати «першому зустрічному» про ваш сімейний статок, місце роботи й посади батьків.

понеділок, 5 липня 2021 р.

Перший раз у п'ятий клас: поради для комфортного знайомства зі старшою школою


 П’ятий клас – кризовий етап у розвитку особистості. Тому завдання вчителів і батьків – зробити світ середньої школи дійсно комфортним для учнів! У цей період діти охоче приймають дозовану допомогу та підтримку, довірливо ставляться до дорослих, але при цьому постійно перевіряють їхній авторитет,.

Дослідження Гарвардського університету показують, що ринок праці XXI століття дуже мінливий. Утім, ми розуміємо цю тенденцію навіть без додаткових досліджень – одні професії зникають, з'являються нові. Уже немає гарантій, що 15 років навчання у школі та ВНЗ гарантовано виховають успішного професіонала. На перший план виходять гнучкі навички (soft skills): адаптивність, ініціативність, здатність до самоосвіти та самоорганізації. А формувати їх необхідно з початкової школи, а у п’ятому класі – і поготів!

Перш ніж формулювати чек-лист особистих якостей, якими має володіти сучасний п'ятикласник, пропонуємо ознайомитися з основою – особливостями психології учнів передпідліткового віку. 

Психологічні особливості молодшого підліткового віку:

  • прагнення відмежуватися від усього підкреслено дитячого;
  • почуття дорослості;
  • пошук власної унікальності;
  • емоційність – висока розумова активність розвивається лише в діяльності, що подобається;
  • низька адаптація до невдач – успіх/неуспіх суттєво впливає на мотивацію до навчання;
  • емоційна нестабільність;
  • поява потреби стати авторитетом у колективі однолітків, у родині; 
  • прагнення уникнути ізоляції, мати вірного друга;
  • підвищена стомлюваність.
  • зменшення авторитету віку; 
  • нестабільна самооцінка, переоцінка своїх можливостей;
  • відраза до необґрунтованих заборон; 
  • увага до відповідності слова і діла.

Які ж навички має сучасний п'ятикласник і як вчителю їх посилити?

Уміння працювати в команді 

Учень уміє бачити спільну мету, чути однокласників, приймати ідею інших та плекати особисті амбіції. Важливо бути готовим надати допомогу іншим і підтримати однокласників у складній ситуації, вміння переконувати і знаходити компроміс. 

Ідеї для вчителя: 

  • організовувати командні заходи: ігри, постановка спектаклів, волонтерські програми;
  • перетворювати звичайні уроки на цікаві проєкти, які необхідно захищати всією командою.

Креативність

Креативний п'ятикласник знаходить нестандартні рішення у знайомих ситуаціях, він вміє вигадувати і втілювати в життя нові ідеї.

Ідеї для вчителя: 

  1. Запропонуйте учням не лише дати правильну відповідь при розв'язанні задач, але і знайти декілька різних варіантів рішення.
  2. Заохочуйте фокусуватися не лише на програмних, а й на позакласних заняттях: музичних школах, спортивних секціях, курсах акторської майстерності, художніх гуртках тощо. Влаштовуйте конкурси талантів. Дитині з широким кругозором легше адаптуватися до змін та знаходити нестандартний підхід до вирішення проблем.

Комунікабельність

Любов до спілкування полягає у відкритості та вмінні налагодити контакт із іншими людьми. Важливо розуміти потреби та наміри оточуючих. 

Ідеї для вчителя: 

  • заохочуйте активну участь у дискусії. На оцінку має впливати залученість учня на уроках і його здатність відстоювати свою точку зору;
  • залучайте однокласників до участі у спортивних та мистецьких заходах, відвідуйте разом гуртки за інтересами.

Позитивне ставлення до оточення

Віра в себе та в інших людей. Такий погляд на світ сформує у п'ятикласника звичку дивитися на події з різних боків і знаходити позитив у оточенні. 

Ідеї для вчителя: 

  1. Влаштовуйте дні самоуправління – нехай учні розуміють особливості роботи педагога. Долучайте до тимчасового вчителювання не лише дітей з цього класу, а й старшокласників. Учні мають відчувати, що школа прекрасно розуміє, з якими складнощами вони зустрічаються, а вчителі завжди готові допомогти порадою, звернути увагу на позитив і прогрес.
  2. Організуйте здорову конкуренцію. Це допоможе школярам тримати фокус на власній меті, а не на тимчасових невдачах.

Жага до знань і допитливість

Інтелектуальний голод, жага нових знань та інтерес до навколишнього світу – «вбудована функція» кожної дитини. Завдання дорослих – зберегти цю зацікавленість. 

Ідеї для вчителя: 

  • Забезпечте наочність. Хімія, фізика та біологія стають особливо цікавими, коли можна вивчати не тільки теорію, а й робити досліди. Ми маємо не лише підготувати учня до контрольної, але і закохати його у свій предмет.
  • Запрошуйте лекторів, влаштовуйте тематичні екскурсії. Залучайте батьків до життя класу. Охочі можуть розказати про свою професію, підготувати фотографії, цікаві факти та кумедні випадки зі своєї роботи. Учні з перших вуст зможуть дізнатися про спеціальності та зрозуміти, як можна застосовувати отримані знання на практиці.

Перехід до середньою школи – важливий крок у житті учнів. Вони пишаються тим, що подорослішали, стали ближчими до старшокласників, навчаються у різних кабінетах, знайомляться з учителями-предметниками. Все ж, діти потребують посиленої уваги, підтримки та ненав'язливого контролю, оскільки їм складно орієнтуватися в нових вимогах шкільного життя. Об'єднайтеся з батьками, створіть сприятливий психологічний клімат і ставтеся уважно до кожної дитини. Бажаю вашим п'ятикласникам легкої адаптації!

неділя, 6 червня 2021 р.

Які зміни відбудуться у вашому житті найближчим часом

 


Кожна людина має власний погляд на світ. Саме тому буває так, що дивлячись на одні і ті ж речі у людей виникають найрізноманітніші асоціації.

Отже, вам потрібно подивитися на картинку і відповісти, що ж в першу чергу ви на цій картині ви звернули увагу

Дивимося ...

 Ви побачили обличчя (Гоголя)

Вам слід бути уважними до знаків долі. Найближче майбутнє обіцяє вам вельми незвичайний, але дуже приємний сюрприз. Не втрачайте пильності і сміливо будуйте плани. Все задумане здійснитися

козак

Якщо ви побачили цей образ, то це означає, що ви зумієте подолати свої труднощі і вирішити проблеми. Більш того, неприємності обернутися для вас неймовірною удачею.

чорт

Цей образ підказує вам, що вам насильно можуть нав'язати купу обов'язків і роботи. Ви можете стати маріонеткою в чужих руках. Щоб цього не сталося, не погоджуйтеся на безоплатну роботу. Висувайте свої умови, тоді результат буде приємним і для вас.

Будиночки, зима

Якщо ж ви звернули насамперед увагу на будиночки або на зимову атмосферу, то знайте, що фортуна буде посміхатися вам. Тому не втрачайте свого шансу на успіх. Пора втілити в життя свої сміливі мрії.

Нічого не бійтеся!

пʼятниця, 14 травня 2021 р.

«Я МАЮ ПРАВО!»: ЗНАТИ З ДИТИНСТВА


ДЛЯ ВСІХ І КОЖНОГО, НЕЗАЛЕЖНО ВІД ВІКУ, ВАЖЛИВИМИ Є ПОНЯТТЯ «ПРАВО». САМЕ ТОМУ МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ ЗДІЙСНЮЄ ВЕЛИКУ ПРАВОПРОСВІТНИЦЬКУ РОБОТУ, ОБ’ЄДНАНУ У ПРОЕКТ «Я МАЮ ПРАВО!». У НЬОМУ – КІЛЬКА НАПРЯМІВ, УСІ ВОНИ ВАЖЛИВІ, АДЖЕ НАВЧАЮТЬ, ЯК ЗАХИСТИТИ СВОЇ ПРАВА. ВАЖЛИВО, ЩО СЕРЕД ІНШОГО, ДЕРЖАВА НЕ ЗАБУЛА І ПРО НАЙМЕНШИХ ГРОМАДЯН, ЯКИМ З ДИТИНСТВА ВАРТО ЗНАТИ ОСНОВУ ОСНОВ ПРО ПРАВА. ОТОЖ, ВИВЧАЙТЕ І ЗНАЙТЕ, ЩОБ УКРАЇНА МІЦНІЛА ПРАВОМ, А ВИ ВИРОСТАЛИ ДОСТОЙНИМ ПОКОЛІННЯМ: УСПІШНИМ, СИЛЬНИМ, ПАТРІОТИЧНИМ.

БІЛЬШЕ ІНФОРМАЦІЇ НА САЙТІ HTTP://PRAVO.MINJUST.GOV.UA/ 

Поради для педагогічних працівників щодо проведення уроку «Особиста цінність та безпека»

 


За даними Ради Європи кожна 5-та дитина страждає від сексуального насильства. Пандемія COVID-19 та ізоляція загострили в усьому світі проблему насильства над дітьми – як фізичного та психічного, так і злочинів сексуального характеру. З огляду на актуальність зазначеної проблеми пропонуємо ознайомитися з інформацією про урок, присвячений захисту дітей від сексуального насильства.

Урок «Особиста цінність та безпека» для учнів 5-9 класів розроблено в межах проєкту захисту дітей від сексуального насильства, який реалізується Міжнародною благодійною організацією «Служба порятунку дітей» за ініціативи уповноваженого Президента України з прав дитини. Метою уроку є навчити дітей безпечній поведінці та правилам, які потрібно знати, щоб захистити себе від насильства.

Якщо Ви хочете переглянути вебінар щодо проведення уроку, перейдіть за покликанням:

https://www.facebook.com/watch/live/?v=136754241331804&ref=watch_permalink

Матеріали для уроку ви знайдете тут https://www.savechild.com.ua/teachers

Щоб отримати диплом за проведений урок, заповніть форму, яку ви знайдете в матеріалах уроку (більше інформації про проведення уроку та отримання диплому можна отримати під час перегляду вебінару). Урок можете проводити онлайн.

Для вчителів 3-4 класів пропонуємо провести урок щодо онлайн-безпеки дітей, розроблений в рамках проєкту#stop_sexтинг. Урок доступний за покликанням: https://stop-sexting.in.ua/urok-dlya-3-4-klasu/

 

Якщо ви проведете  урок в грудні, то отримаєте невеличкий подарунок від організації.

 

Мультфільми до уроку в 5-9 класах можна знайти за посиланнями:
«Таємниці»-
https://www.youtube.com/watch?v=mntNbzwr3Jw&list=PLYKwCFkp9hFgbhRYI6uLYEOBB6MmiwjX-&index=1
«Сексуальне насильство в родині» —
https://www.youtube.com/watch?v=OIuo1cPeIkk&list=PLYKwCFkp9hFgbhRYI6uLYEOBB6MmiwjX-&index=3&t=57s
Для дітей молодшого віку, радимо використовувати мультфільм
«Мій сусід» —
https://www.youtube.com/watch?v=knagfHqrGUE&list=PLYKwCFkp9hFgbhRYI6uLYEOBB6MmiwjX-&index=2&t=3s
Сподіваємося, інформація буде корисною для вас!

пʼятниця, 16 квітня 2021 р.

Діти теж вигорають під час дистанційки. Як їм допомогти?

 


Три основні проблеми, з Якими зіштовхуються учні во время дістанційного навчання - Відсутність мотівації, стабільного графіка й низька самоорганізація. Школярі Вже НЕ спріймають навчання в режімі онлайн як Великі канікули, но потребують допомоги в побудові навчального Расписание. До того ж ніхто НЕ відміняв повноцінній відпочинок после зайняти та соціалізацію. Альо як цього досягті, коли донька чи син НЕ віпускає з рук гаджета? Два-три тіжні життя за таким графіком - и ві Вже скаржилася, что дитина дратівліва, Втрата «Останній Інтерес до навчання» и має нізькі академічні успіхі. Ми підготувалі серію з п'яти публікацій, поради з якіх допоможуть вашим дітям НЕ вігоріті вщент во время дістанційкі.

https://osvitoria.media/opinions/dity-tezh-vygorayut-pid-chas-dystantsijky-yak-yim-dopomogty/?fbclid=IwAR0jmA-RhGAlW09PcvIEkGo0rsK53AUvadpNZ9iPQwEStgkm-WCXYXHkn3k


неділя, 11 квітня 2021 р.

Фабінг- хвороба 21 сторіччя

 


🔍Термін "Фабінг" означає зневажливе ставлення до інших на користь свого мобільного телефону (звичка постійно відволікатися на свій смартфон під час розмови зі співрозмовником, проявляючи до нього, певним чином, зневагу). Його авторами стали співробітники американського рекламного агентства McCann, яким потрібно було представити нове слово для опису поведінки, пов’язаної із занадто частою перевіркою смартфонів, планшетів та інших пристроїв. Упродовж останніх років схильність власників мобільних телефонів постійно перевіряти свої телефони значно зросла.
📆Фабінг вже назвали хворобою 21 ст. Одне дослідження показало, що іноді в деяких людей бажання перевірити соціальні мережі, сильніше потягу до сексу (дослідження Вільгельма Хоффмана з Чиказького університету). Як показали наукові дослідження, така поведінка пов'язана з певними змінами, що відбуваються в нашому мозку. Коли трапляється щось несподіване і приємне, то наш мозок🧠 виділяє певну кількість дофаміну (хім. речовина, що допомагає контролювати центри винагороди та задоволення в мозку).
📍Фабінг – частина сучасного життя, яка може комусь здатися нешкідливою, але водночас може стати дратівливою під час розмови із значущою для нас людиною. Дослідження показують, що ця поведінка може зашкодити вашим відносинам, бо робить особисте спілкування менш значущим. Текстові повідомлення, що відправляються під час розмови, роблять бесіду менш приємною для людей, на відміну від тих, під час яких люди спілкуються без телефону.
🕵️‍♂️Психологи вказують, що надмірне та часте використання смартфону може:
👉Зашкодити відносинам людей, що спілкуються.
👉Призводить до нестачі компетенцій у спілкуванні, проблемам із прийняттям рішень, незадоволеності потреби у спілкуванні, прийнятті, приналежності до соціальної групи.
👉Вплинути на почуття власної гідності під час розмови з партнером, родичами або близькими друзями. Згідно з дослідженнями, розмови без смартфонів – значно якісніші, ніж без них. Ми відчуваємо більше співчуття, коли співрозмовник та ми прибираємо наші телефони.
👉Вплинути на самооцінку та викликати невпевненість у собі, зниження навичок розрізняти свої почуття та співрозмовника.
👉Вплинути на стосунки подружжя, підвищуючи незадоволеність шлюбом та спричиняючи конфлікти.
👉Погіршити настрій та самопочуття людини, яку фабять (зневажають), викликати відчуття того, що вас ошукали чи піддали остракізму.
👉Сприяти появі чи посиленню ознак депресії.
🔗Детальніше про фабінг за посиланням: https://kcphc.kyiv.ua/ua/informatsiini-matrialy/fabing

ЯК ВИЗНАЧИТИ ЧИ КОМФОРТНО ДИТИНІ В КОЛЕКТИВІ?

Дитина не завжди може висловити словами те, як вона відчуває себе в колективі. Навіть якщо проблеми є, батьки часто дізнаються про них через...